Kõrgkultuuri, saavutus-kõrgkultuuri marginaliseerimine on satanistlik-orjandusliku maailmakorra loojatele põhimõttelise tähtsusega

Sven Kullerkupp: “Ega Eestis väga ei teata, kui edukad me pianistid maailmas tegelikult on.”

Katrin Lust, 1. detsember 2013

Õhtuleht

Sven Kullerkupp

Sven Kullerkupp (Kristjan Teedema/ Postimees)

Hiljuti lõpetasid neli Eesti esipianisti kontserttuuri “Pianisti portree”. Kontserttuur, mis toimus novembris Tallinnas, Tartus, Pärnus ja Jõhvis sai nii edukaks, et nüüd arutavad klaverimängijad Sven Kullerkupp, Kristjan Randalu, Jürmo Eespere ja Rauno Juurikas välismaalaste eestvõttel idee üle minna maailma vallutama.

“Ega Eestis väga ei teata, kui edukad meie pianistid maailmas tegelikult on,” ütleb Sven Kullerkupp mõneti ohkega.

“Seda, et meie pianist Irina Zahharenkova on maailmas üks enimtunnustatud klaverimängijaid üldse, kes on võitnud üle kuue esikoha maailmas, ei ületa siin isegi uudiskünnist,” märgib Tartus resideeruv Kullerkupp, keda samuti muusikute ringis oma ala geeniuseks peetakse, kuid kes ise eraelus ja tegemistes väga tagasihoidlikuks püüab jääda.

“Ma ei räägi siinjuures endast, aga Irina Zahharenkova on küll maailmas omal alal täiesti tippu jõudnud, kuid kodumaal laiemalt temast ei teata praktiliselt midagi…,” märgib pianist Kullerkupp mõningane kurbusnoot hääles ja jätkab.

“Oli kord juhus Irina Zahharenkovaga, kui ta võitis järjekorde esikoha mainekal pianistide konkursil ja professor Lilian Semper kurtis, et imelik lugu. Ta nimelt soovis kirjutada Postimehes Irina juba mitmendast esimesest kohast rahvusvahelistel kaalukatel pianistide konkurssidel. Vastuseks sai ta Postimehest, aga et tema lugu ei ületa uudisekünnist.

Küll aga oli järgmises numbris ruumi Kaia Kanepi tennisemängu kaotusloole. No kus on siin loogika?” küsib Kullerkupp hämminguga.

Ta räägib, et klaverimängija Zahharenkova, kelle pärast Steinway, Yamaha ja Kawai kuulsad klaveritehased võistlevad, et naine mängiks võistlustel nende instrumendil, püüavad ükstesit üle trumbata oma ahvatlevate pakkumistega.

“Aga Eestis ei tunne Irina vastu keegi mingit huvi,” lisab ta,

“Kuulsin meie ühise õpetaja, Eesti Muusikaakademia professor Lilian Semperi käest, et Irina oli äraostmatu ja ei lasknud end maailma-kuulsast “super-hiiust” ehk Steinway klaveritehase ahvatlevast pakkumisest enne esinemist segada lasta. Ta loobus pakkumisest ja mängis sellel klaveril, mis talle endale sel hetkel kõige paremini sobis ja võitis jälle konkursi. Kusjuures ta peab end eestlaseks ja esindab meie rahvast…”

Kullerkupp ütleb, et tal on kahju, et meedia Eesti kõrgetasemelistest pianistidest lugu ei pea. Võimalikust konterttuurist, mille läbirääkimised tal endal hetkel käivad ta praegu pikemalt rääkida ei taha.

“On võimalus, et me läheme neljakesi esinema Skandinaaviasse, Venemaale ja Baltikumi teistesse riikidesse, kuid sellest kõigest saab täpsemalt rääkida kui kõik on paigas. Mul on hea meel, et meie kontsertid olid väljamüüdud ja välismaalased tunnevad meie vastu huvi, kuigi kohalik meedia meist lugu ei pea. Vähemalt meeldisime me Eesti rahvale,” ütleb ta.

______________________

Postitas EIP teabetoimkond

1,673 total views, 1 views today

Print Friendly

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Saad kasutada järgmisi HTML-i märgendeid ja atribuute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>