Vello Leito: Vamm palkides, välisuks lukuta, vaid värvkattele jagub juttu

Lugege veelkord läbi artikli „Mis ootab Eestit ees?“ IX osa. 1/3 riigimaast on jäetud välja jagamata/siseturul müümata ja määratud müügiks vaid oksjonil, et vältida kohalike võimalust osta riigimaad – kohalik elanik oksjonil Vene-Saksa kapitaliga konkureerida ei suuda. Kujundlikult väljendudes, see ongi okupantide tagasitulek, Vene ja Saksa tankid tagasi Eestis. Füüsilist tankiarmeede tagasitulekut peab võimalikuks vaid ulmekirjanik Leo Kunnas oma poliitilistes „käsitlustes“ ja Laar oma taskuarmee dramatiseeringutes.

Artiklis kirjutasin riigi maa mahamüümisest tulevikus. Kuid „tankiarmeed“ saabuvad Eestisse jätkuvalt ka praegu, enne praegust ja peale praegust ajahetke, sest oksjonid/konkursid on käigus pidevalt. Ka nendest kohalikud rahvuslikud „suurettevõtjad“ osa ei võta – pole pappi, niigi hing paelaga kaelas ja valitsus kääridega paela kallal.

Lööge nüüd lahti artikkel: „Rail Garant alustas Muugal uue konteinerterminali ehitust,“ 30.01.2012, www.E24.ee. Artikkel lühendatult:

„„Venemaa päritolu Rail Garant alustas täna Muugal ametlikult konteinerterminali ehitust.“

Projekti maksumus ulatub ligi 60 miljoni euroni. Plaanide kohaselt võtab konteinerterminal esimese veoste partii vastu järgmise aasta esimeses kvartalis.

Tallinna Sadama poolt teostatud Muuga konteinerterminali infrastruktuuri ehitus Euroopa Liidu finantseerimise kaasabil lõppes 2010. aasta suvel. Operaatori leidmiseks korraldatud konkursi (konkursse „juhendavad“ alati „sõltumatud väliseksperdid“ – V.L.) võitis Venemaa transpordiettevõtete grupp Rail Garant, kellega Tallinna Sadam allkirjastas lepingu möödunud aasta 11. aprillil.

Rail Garant Estonia OÜ juhatuse liige Oleg Urnev rääkis, et terminali arendamiseks vajalikud ehitustööd algasid Muuga sadamas jaanuari keskel. Terminali ehituse esimene järk plaanitakse valmis saada juba käesoleva aasta jooksul, mil valmivad kraana alused, raudteeharud ning inseneriinfrastruktuur.

Rail Garanti poolt korraldatud terminali ehitushanke võitis Insenerehituse ASi (=kärbes härja sarvel) ja Lemminkäinen Eesti konsortsium (ka ehitushanget teeb välisfirma!). /…/

Tuleva aasta neljandaks kvartaliks plaanib ettevõte kasvatada ühes kuus veosekäibe 10 tuhande TEU-ni. 2014. aasta prognoositud veosemaht ulatub 125 tuhande TEU-ni. «Sellel perioodil plaanime saavutada esimese järgu täisvõimsuse ning alustada teise järgu ehitamisega, mis omakorda kasvatab terminali võimsust 270 tuhande TEU-ni aastas,» märkis Oleg Urnev.

Muuga merekonteinerterminali töödeldud konteinerite maht moodustab prognooside järgi 2015. aastal 300 tuhat TEU-d ning 2016. aastal – 400 tuhat TEU-d. Uus terminal annab tööd 200 inimesele

Rail Garant ettevõtete grupi kaasomaniku Nikolai Falini sõnul plaanib tütarettevõte Rail Garant Estonia käesoleva aasta lõpuks mitte ainult ette valmistada uue terminali käivitamise Muugal, vaid saavutada ühtlasi ka Eesti ühe juhtiva ekspediitorettevõtte positsiooni. «Muugale ehitatavat konteinerterminali saab kasutada hubi ehk jaotusjaamana ning meie projektlahendus lubab Muugal vastu võtta ookeani klassi laevu,» lisas Falin.

Oleg Urnevi sõnul omavad Muuga sadam ja ehitatav terminal vajalikke parameetreid ookeani klassi Panamax ja PostPanamax tüüpi kuni 42-meetrise pardalaiusega laevade vastuvõtmiseks.

«Plaanime 95 protsenti veostest kohale toimetada konteinerrongidega, mis mõjutab positiivselt transpordi tähtaegu ja hindu. Rail Garant omab piisavat veeremiparki selle plaani realiseerimiseks,» märkis Urnev.

«Muuga terminali täitmist toetavad meie omad in-land konteinerterminalid Uuralites ja Kesk-Venemaal. Praeguseks töötavad sellised terminalid Tšeljabinskis ja Permis, lähiajal plaanib ettevõte luua laoplatse Jekaterinburgi, Nižni Novgorodi ja Moskva oblastisse,» lisas ta.

Urnevi sõnutsi on konteinerveod kõige kiiremini arenev vedude segment Venemaal, kusjuures kasvu on märgata mitte ainult impordi segmendis. «Peame üheks võtmelise tähendusega arengusuunaks impordi kõrval just Venemaa ja SRÜ ekspordiveoste transiiti,» lausus Urnev. /…/

Rail Garant grupi müügitulu oli möödunud aastal 350 miljonit USA dollarit, EBIDTA – 130 miljonit USA dollarit. Grupi konteinerite park kasvas 2011. aastal 1,6 korda ja moodustas 2500 ühikut, millega Rail Garant kinnitas oma suurima tank-konteinerite operaatori positsiooni Ida-Euroopas. Rail Garanti kaasomanikeks on Venemaa ärimehed Sergei Guštšin, Nikolai Falin ja Sergei Smõslov.“

Kas jõuab kohale, millega tegemist? R. G. on Ida-Euroopa konteinervedude suurim. See on midagi rohkemat kui tankid, tegemist on kogu transiidi ülevõtmisega. See on kaalukam, sest sõjaline okupatsioon alati kord lõpeb, aga mahamüüdud kodumaad ja suuromandit kunagi tagasi ei saa, indiaanlase staatusest oma põlisel kodumaal pole pääsu.

Kus aga on eesti osa kullahunnikute väljajagamisel, kas keegi näeb? Mina näen: seda rolli hoiab enda käes Tallinna Sadam, mis korraldab oksjone/konkursse neile, kes pole seotud kohaliku ettevõtlusega, kapitaliga. Nr 1 järjekorras on vene kapital, edasi saksa kapital.

Nii, Vene tankid tulid Rail Garant kujul, aga kuidas Saksa tankid sisse pääsesid? Lugeasite ju eespool, et „Tallinna Sadama poolt teostatud Muuga konteinerterminali infrastruktuuri ehitus Euroopa Liidu finantseerimise kaasabil …“ Eriti andekas: EL (Saksamaa) annab Eestile näiliselt 4 korda rohkem struktuurivahendeid kui me liikmemaksudena maksame, aga tagasi võtab 80% kogu makstud rahast, sest sellise osa moodustab Eesti ettevõtluses väliskapitali osakaal. Nii juhtubki, et meile jääb vaid ilatseva kinkija roll, keda kõik põlgavad, nii sakslased kui ka venelased. Reetureist ei pea lugu keegi, ehkki kasusaaja teeb alguses näo, et … . See on vaid nägu, tegu on see, et esimesel võimalusel antakse jalaga, kohe kui enam midagi kinkida pole. Kapitalismi rutiin.

Kus aga on kogu loos eesti poliitika rahvuslikke huve kaitsev trummipartei – IRL? Sisepoliitiline võimuvõitluses, agooniliselt. Nad keskenduvad piltlikult riigi kui hoone välisvärvi kahjustustele, vamm palkides ja välisuksel luku puudumine neid ei häiri, see nende teemaderingi ei kuulu. Vastuoksa, sellele näpuga näitajad nimetavad nad vastutustundetuteks. Urmas Reinsalu: “Asi millega ma kindlasti kaasa ei lähe praeguses niisuguses väga turbulentses keskkonnas on, mida püütakse esile kergitada, on selline euroskeptiline hoiak. Ma arvan, et see on hästi vastutustundetu sellega mängida siin erinevates Euroopa riikides.”

Tsiteeritud artikkel on lähiajaloo üks sisukaalukamaid ja näitab faktiliselt kuidas Venemaa tagasi tuleb suuromandi ülesostmise teel, nii nagu EIP on juba 12 aastat lakkamatult hoiatanud. Aga kui paljud seda mõistavad? Artikli kommentaariumis on vaid üks kommentaar, sisujuttu ei kusagil, hädakellast rääkimata. Uskumatu! Nn rahvuslike huvide kaitsjad jagunevad laias laastus kahte leeri, need, kes on reeturid kutsumuse ja ülesostetuse tõttu (IRL) ja inimesed, kelle hea tahte lagastab intellekt, mis idiotismi piiril vaagub.

Vello Leito

05.02.2012

602 total views, 1 views today

Print Friendly

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Saad kasutada järgmisi HTML-i märgendeid ja atribuute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>